Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

VÄLKOMMEN PÅ LÄRARTRÄFF DEN 3 DECEMBER PÅ SIGTUNA MUSEUM

december 3, 2019, 15:00 - 17:00

Gratis

Visste du att vi erbjuder vårt skolprogram med visningar och skapande verksamhet utan kostnad för alla skolor och förskolor i Sigtuna kommun?

Historiers spår finns nära i hela vår kommun och vi använder alla de fantastiska föremål och berättelser vi har runt om oss för att väcka lust, nyfikenhet och förståelse för vår samtid.

Varför grundades egentligen Sigtuna? Hur hamnade den stora silverskatten med mynt från hela världen i Sundveda och hur länge har människor levt på kullarna kring Märsta?

Den 3 december dukar vi upp adventsfika på museet och berättar mer om innehållet i våra skolprogram, hur de knyter an till läroplanen och hur ni kan arbeta vidare i klassrummet.

VAR? Sigtuna Museum & Art, Stora Gatan 55, Sigtuna
NÄR? Den 3 december. Adventsfika och mingel från kl 15.00.
Presentation av skolprogrammet kl 15.30-16.30. Därefter tid för frågor.
FÖR VEM? För lärare från förskolan till gymnasiet samt SFI O.S.A Lärarträffen är kostnadsfri, men för vår planering vill vi att ni anmäler er till sigtunamuseum@sigtuna.se senast den 2 december.

Datum:
december 3, 2019